Thursday, September 9, 2010

Sono Io!


Sono io, Lakeviewer, aka Rosaria, la scrittice di questo blog.
It's me, Lakeviewer, also known as Rosaria, the writer of this blog.

Sono anziana. Sono moglie, madre, nonna. Italia e' il paese della mia nascita.
I'm old. I'm a wife, a mother, a grandmother. Italy is my birthplace.


Sessantacinque lettori  vengono qui a leggere e a imparare un po' d'italiano.
Sixtyfive readers come here to read and learn a bit of Italian.

Ditemi, chi sei? Perche' vuoi imparare l'italiano?
Tell me, who are you? Why do you want to learn Italian?

7 comments:

  1. Sono Grandmother, aka Mary. Adesso, habito a Cittá Sant'Angelo, in vicino Pescara, Italia. Devo studio Italiano parlare migliore.

    ReplyDelete
  2. Sono LindyLouMac io studio Italiano perche io abito in Italia.

    ReplyDelete
  3. I added myself to follow your blog. You are more than welcome to visit mine and become a follower if you want to.

    God Bless You ~Ron

    ReplyDelete
  4. I posted here yesterday, but it seems to have disappeared! Che peccato!
    Sono Patrizia...abito in California. Voglio imparare l'italiano perchè è la lingua dei miei antenati. Anche voglio comunicare con miei cugini in Italia.

    ReplyDelete
  5. I am of Italian ancestry and I love anything Italian!!
    I was in the process of moving to Italy in 1980, even had some of my belongings sold. Then I met my now-husband and am still in California!! I'm fascinated with the Italian language and don't think there is any, more beautiful to the ear!
    I love your blog!!
    Thank you for the great comment you left on mine!! :)

    ReplyDelete
  6. io invece sono su questo blog per la simpatia di Rosaria e poi imparo anche un po' di Inglese.
    Sono Amalia, sono moglie, madre,suocera e non vedo l'ora di diventare nonna

    ReplyDelete
  7. Sono Maurizio, e vengo a trovare la mestra piu simpatica del mondo. Ciao Maestra Rosaria un abbraccione .

    ReplyDelete